Edukativna literatura: biografije

 In Priče za inspiraciju

biljana-slikaNajveći uticaj na pojedinca ima neko ko mu se dopada.

Biografije su odlična edukativno/ motivaciona literatura. Nije poenta u tome da čitalac sazna crne i bele strane života proslavljene osobe, već da prepozna kako je taj neko rešio sličan problem i o čemu je razmišljao i kako se osećao dok je prolazio kroz teške dogadjaje.

Kada čitate biografiju neke osobe, od njega, kao mentora, učite kako ćete i sami da postignete približavanje tački dopadanja.

Čitanje takve priče prija. Ohrabruje saznanje da je i Vaš heroj krenuo od nule i godinama, bezbroj puta dobijao “ne”, ali je nekim svojim umecem, upornošću i osecajima išao dalje.
A onda Vi, u tancine saznajete kako je tekla ta priča. Fantastično.
Sazivite se sa njim kroz mnoge trenutke i emocije koje i sami doživljavate, što dovodi do razmišljanja da ako smo u tome isti, šta me onda ograničava da napravim ostale korake kao i on?

Moje najomiljenije štivo su biografije aktuelnih, svetski poznatih ljudi iz raznih oblasti.
Ovih dana sam čitala i razmišljala o životu Nikija Laude u koji mi je vrata otvorila njegova izjava da ” u svojim rukama držimo 99 posto svega. Ja sam upoznao i onih preostalih 1 posto. ”
To me je zainteresovalo.

Niki Lauda potiče iz bogate bečke porodice industrijalaca, koja mu je, sa moćnim dedom na čelu pravila najveće prepreke na početku vozačke karijere. Porodica nikako nije davala pristanak da jedan Lauda bude reli vozač.
Kako nije voleo školu i učenje, a ni posao industrijalca, krenuo je sa dna i sledio svoj san., u čemu mu je, kako kaže, od velike pomoći bilo dobro vaspitanje koje je stekao tokom detinjstva.

Ubrzo posle osvajanja titule svetskog prvaka Formule 1 je doživeo nesreću u kojoj mu je izgorelo uvo i deo glave, oslabili bubrezi i polomio rebra. Ali, već godinu dana posle toga je drugi put postao svetski prvak i posle sedam godina još jednom.

Kao što je voleo brzu vožnju, gajio je strast i prema letenju, pa se tokom godina obucio za vrsnog pilota sa licencama za mnoge tipove aviona.
To je rodilo želju da osnuje Lauda Air gde mu je na put stala država Austrija… osnovao je.
91. god. je avion Lauda Aira eksplodirao u vazduhu i u nepovrat odnelo 223 života . Kao čovek, tada je doživeo slom.
Osnovao je Flyniki koji je kasnije prodao Air Berlinu.
Dva puta mu je presadjen po jedan donirani bubreg.
Uvek je znao kolika je njegova vrednost na tržištu: : otud kao svoje lično obeležje nosi crveni kačket na kome prostor za logo prodaje velikim kompanijama.

Mrzi “lencuge, lovce na proviziju i neproduktivne razgovore”.
Danas Niki Lauda ima 68 godina. U Mercedesu je glavni stručnjak za automobilizam, menadžment i investicije.

Tri puta nedeljno doruckuje u bečkom Cafe Imperialu u ulici Ringstrasse, uvek isti meni: hleb s vlascem, meko kuvano jaje servirano u čaši, jogurt sa izrendanom jabukom i dve kafe s mlekom, što košta tačno 26 eura.

Ima petoro dece i svoju voljenu Brigit.
Živi na relaciji Beč – Ibica .
Ima milione eura, ali za njega je to samo broj.
Sa svojom porodicom živi jednostavan i uobičajen život bez telohranitelja i estradne pompe.
?
Od mene, kao čitaoca, aplauz za Nikija Laudu sa iskrenim divljenjem za jedinstvenu životnu filozofiju!

Recent Posts

Leave a Comment

Kreativna konekcija
Jezici