Kratke iLekcije

3d human with a red question mark

Tokom rada sa klijentima saznajem mnoge stvari, izmedju ostalog šta sve ljudi ne znaju. Još uvek se po nekad tome iznenadim misleći da pojedine informacije prosto predstavljaju deo opšte informisanosti, ali očigledno nisam u pravu. Uglavnom, da bi ljudi kroz svoj postupak napretka prolazili brže i lakše, na ovom mestu, kroz kratke iLekcije dajem odgovore na najčešća pitanja koje postavljate i nedoumice koje imate.

Budite bez brige, to je sve sastavni deo uspeha koji se lako sprovodi u delo samo kada znate pravi odgovor na pitanje koje Vas muči.

Uči dobro da bi našao što bolji posao- više ne važi_____

Od Drugog svetskog rata pa sve do početka dve hiljaditih godina, tj. dok nismo ušli u razdoblje interneta, živeli smo po kriterijumima industrijske ere. Dugo godina smo bili socijalistička zemlja, što je podrazumevalo svima poznata, striktna pravila, koja su ograničavala pojedinca i negovala imidž ideje da smo svi jednaki.

Detaljnije, to je izgledalo ovako:

  • Imati stalni radni odnos,
  • Platu prema visini titule,
  • Celog radnog staža raditi jedan posao,
  • Striktno radno vreme od 8 sati,
  • Sa završetkom školovanja je završeno i učenje,
  • Respekt fakulteta i diploma,
  • Ostvarenje penziskog osiguranja,
  • Ostvarenje zdravstvenog osiguranja,
  • Siguran godišnji odmor sa novčanom nadoknadom (regres).

Još uvek i danas postoje ljudi koji se vrlo teško navikavaju na istinu da su vremena sa ovim vrednostima daleko iza nas. Naime, u brzom napretku čovečanstva, nastupio je period razvoja IT tehnologije, odnosno era informacija, u kojoj se traže neki drugi kvaliteti i vrednuju pojedinci koji su spremni na drugačije vrednosti. I ovde su pravila vrlo jasna i izgledaju ovako:

  • Sigurno zaposlenje menjaju slobodni agenti i virtuelne kompanije,
  • Plaćaju se isključivo rezultati rada,
  • U toku radnog veka osoba menja više profesija,
  • Uči se celog života,
  • Pohadjaju se seminari i kursevi,
  • Cene se nove ideje,
  • Zastupljeno je fleksibilno radno vreme i rad od kuće,
  • Česte promene posla,
  • Prednost se daje mladim ljudima,
  • Mnogo veći broj profesija i zanimanja nego ranije,
  • Istovremeno se radi više poslova

Da li je sve to dobro ili loše, stvar je individualnog gledišta, ali definitivno, ako želite da „ostanete u mestu, morate brže da potrčite“. Izbor je na Vama i ne zaboravite da nemate mnogo vremena za razmišljanje.

Čoveka ne možete ničemu naučiti. Možete mu samo pomoći da to pronadje u sebi.

Galilej

Želite da unapredite svoj posao? Odlično! Ali morate saznati šta Vam je potrebno za to________________

Verovali ili ne, za unapredjenje posla  Vam je potrebna jedna od ove dve stvari: ideja ili problem.

Dakle: imate ideju koja Vam se jako dopada pa hoćete da je realizujete i na taj način napredujete, ili imate problem koji rešavate i njegovim rešavanjem napredujete. U suprotnom, ako nemate ova dva elementa, nećete napredovati, zato što samo oni daju dovoljnu količinu upornosti za realizaciju napretka.

Alat koji će odrediti i kvalitet i brzinu napretka je stepen Vaše kreativnosti. Ne zaboravite da se sa kreativnošću ne radja. Ona mora da se razvija i na njoj treba da se radi. Ako želite da saznate kolika je Vaša kreativna moć, uradite jedan mali test:

Na listu papira zapišite sa leve strane jedno ispod drugog imena poznatih ličnosti koje Vam se dopadaju po svojim delima, uspesima i dostignuću. Zapišite sve kojih se setite.

Sa desne strane jedno ispod drugog zapišite sve ono što Vas jako raduje da radite, u čemu uživate i sa čim Vam vreme brzo proleti.

Potom polako proanalizirajte šta ste napisali:

Prvo, ako i na jednoj i na drugoj strani imate samo po 2,3,…5 stavki, to je upozorenje da sa kreativnošću niste baš u najboljoj formi. Ako ih ima više od 10, dobri ste, što svakako znači da možete i bolje, i  da bez prestanka treba da nastavite na svom razvoju.

Posle toga pročitajte koga ste naveli kao svoje *junake* i koje su Vam aktivnosti zanimljive. Iz toga ćete dosta saznati o sebi i o tome u kom pravcu Vaša znatiželja ide. Ako su Vam interesovanja uskladjena sa ciljevima koje imate, možete očekivati dobar rezultat. U suprotnom, putokaze za svoj razvoj na tom putu nećete naći… Kratko i jasno. Krenite sa radom 🙂

Život mi nije ugadjao pa sam morala da stvorim sopstveni svet po mojoj meri

Coco Shanel

Kako odabrati svog ličnog motivatora?______________

Svakoj osobi je danas potreban motivacioni trener.

U bučnom i brzom svetu koji nas rešeta svakog dana, strah je svakodnevno prisutan, uništava samopouzdanje, radja nesigurnost, nezadovoljstvo, sumnju u sve i svašta, i povlači korak po korak u nazad.

U isto vreme, ti osećaji se ne smeju pokazati na poslu jer si odmah obeležen i nepodoban.  U porodici već i onako svako ima svoje brige, prijatelji se klone negativaca. Znači, ostaju teški trenuci suočavanja samog sa sobom i po modelu *uradi sam* , ljudi pokušavaju da kako tako pronadju spasonosno rešenje. Na žalost, zabluda je da će se tako pronaći rešenje. Rezultat obično bude tavorenje kome se vremenom pridružuju novi problemi.

Obratiti se motivacionom treneru znači uraditi korisnu stvar za sebe. Za svoj mir, napredak, dobar osećaj i poverenje u svoje mogućnosti.

Zašto motivacioni trener? Zato što je stručan,  nepristrasan, od poverenja, posvećen i fokusiran na Vaš problem.

 On je samopouzdan, pružiće Vam podršku, pokazati kako da rešite problem  i kako da povratite dobar korak sa životom. On sluša šta govorite. On vas razume i on Vam je prijatelj. Motivacioni razgovori su prijatni, zanimljivi, optimistični i iznad svega poučni.

 Kako odabrati odgovarajućeg motivatora?

 Pre svega prilikom prvog susreta trebate utvrditi da li se sa njim možete energetski povezati. To je važno zbog lake i jasne komunikacije kao i zbog dobrog obostranog osećaja. Ako vidite da niste na istoj talasnoj dužini, idite dalje, tu rada nema.

 Ako jeste, sledeće na šta treba da obratite pažnju to je da proanalizirate kakav  je njegov život? U koliko Vam je poznato da  ima bilo kakve jasno uočljive probleme, da se muči sa finansijama, da bračno nije uskladjen, da ne ostavlja utisak zadovoljne i ostvarene osobe, to je znak da njegovo znanje nije na zadovoljavajućem nivou i da sa njim neće ni kod Vas uspeti da napravi vidan pomak. U tom slučaju opet idite dalje dok ne nadjete motivatora koji će u svemu zadovoljiti vaša očekivanja.

Znajte, stvar je vrlo jednostavna: neko ko živi uredjen život, napreduje, zdrav je i ima dobru energiju, znači da koristi svoje znanje prvo za sebe a takodje ga ima i unapredjuje i za svoje klijente i takva osoba je u svakom slučaju dobar izbor sa kojim možete očekivati željene rezultate.

Dosta često se ljudima pojavljuje pitanje plaćanja tih usluga. U stvari, pitanje je da li ste naučeni da plaćate nešto za sebe, za svoju ličnu dobrobit, a da to nije odeća, frizer ili ručak u restoranu.

 Svi oni koji kupuju knjige, pozorišne i bioskopske karte, posećuju koncerte, idu na putovanja, bave se sportom, već su navikli da izdvajaju novac za svoj razvoj i napredak. Takvi ljudi će, kada im je potrebno, istog časa zakazati motivacioni  razgovor  jer tačno znaju šta dobijaju njime i koliko cenu te usluge prevazilazi mogućnost brzog pomaka, osnaženje i jasan uvid u to šta dalje.

Ukoliko do sada niste živeli na taj način, ne brinite: lako se možete uključiti u ovu vrstu navika jer će Vas rešenja koja dobijate mnogo puta uveriti u svrsishodnost celog procesa.

Ukoliko u budućnosti želite uspeh u kome ćete uživati, cenu morate platiti danas

Kockice se ne slažu dok gledate napred_____________

Kakve mogućnosti Vi vidite u svojim sposobnostima?

Zamislite šta bi ste sve u životu mogli ostvariti sa pravom spoznajom, velikim znanjem i nadahnućem. To je razlog zbog koga trebate neprestano učiti, čitati posmatrati, sticati iskustva,  jer nikada ne znate šta će Vam od toga u nekom momentu biti klik za korak koji će otvoriti vrata Vašoj velikoj šansi.

A za ostvarenje velike šanse je potrebno znanje, iskustvo i strast koje ste stekli u prošlosti. Zato kockice možete složiti jedino ako gledate u nazad, jer tada posmatrate sve ono što znate, umete i u šta ste se uverili. To je teren koji Vam je poznat i iz koga možete uzimati materijal za napredak. Verujte, ako sledite svoju znatiželju, a gledajući u nazad, kockice će se same složiti. Probajte 🙂

Samoća i tišina prvi su preduslov da se nešto stvori

Kako se ponašaju harizmatični ljudi_____________

Smanjuju ton dok govore.

Održavaju kontakt očima.

Odišu uzavrelom energijom.

Ne šire tenziju: Na kritiku odgovaraju osmehom pa i šalom na svoj račun. Ali na zlobnu kritiku se OBAVEZNO zauzimaju za sebe.

Zanimaju ih rečiti i inteligentni ljudi koji se zalažu za svoje mišljenje,

Ležerno uzdižu druge ljude.

Po nekad otkriju neku svoju slabost, pri tom ostaju mirni jer znaju da oni vladaju situacijom.

U suštini postoje tri vrste ljudi: neuspešni, privremeno uspešni i oni koji postanu i ostanu uspešni. Razlika je u karakteru.

Zapošljavate radnike? Mala tajna protiv kiksa_____________

Kada otvarate biznis, maksimalna usredsredjenost na posao zahteva da bez pogovora eliminišete sve faktore koji Vas odvraćaju od centralne aktivnosti. To morate prepoznati istog časa, rešiti odmah i u hodu.

Jedna od takvih zamki koja koja uvek u blizini vreba jeste ako se pri zapošljavanju radnika odlučite za osobu iz familije, komšiluka ili nekog od prijatelja. To je izbor za koji je statistika utvrdila da se manifestuje kao greška u 94% slučajeva. Zašto?

Kada se uporede očekivanja i stavovi poslodavca i odabranog radnika mezimca iz ovih ciljnih grupa, oni nisu isti, čak šta više idu u potpuno različitom smeru. Primer : poslodavac je skoncentrisan na razvoj, organizaciju i što bolji uspeh u poslu. Radnik (mezimac) je u startu polaskan bliskim odnosom sa poslodavcem, misleći zbog toga da je zaštićen u svakom smislu, što ga demotiviše za bilo kakav trud, kreativan rad ili ambiciju  da najbolje što zna obavlja posao. U toj kombinaciji, poslodavac neće dobiti željeni rezultat u poslu, a radnik će svakako biti nezadovoljan jer je postavljen na mrtvu tačku : otkaz mu ne preti, a platu će sigurno dobiti tako da je sve izmedju za njega svakog dana ista, dosadna priča.

Ovo je klasičan model kako poslodavac sam sebi može da  napravi problem iz koga vrlo dugo i teško izlazi a kao uspomena mu ostaju poremećeni odnosi i loši utisci ne samo sa zaposlenim radnikom već sa svim ljudima u okruženju koji su vezani za njih dvojicu. I znate ko na kraju nosi titulu krivca? Poslodavac.

Pri zapošljavanju radnika pravilo br.1 je da se ne odlučujete za ljude iz svoje bliske okoline, a pravilo br. 2 je da radniku kroz ugovoru o radu dostavite sve obaveze koje ima na svom radnom mestu u procesu rada, kao i konsekvence koje snosi u slučaju njihovog neispunjavanja.

Kod nas još uvek nije zaživela navika da radnici dobijaju pismena uputstva i obaveze o svom poslu, naročito ne u malim privatnim preduzećima gde se najvećim delom i prave ovakve greške. Medjutim, rast standarda i modernizacija procesa rada vode ka tome da će pravila do tančine rutinski biti postavljena upravo u cilju eliminisanja svih ometajućih faktora.

U velikim, pre svega stranim korporacijama je podrazumevajuća praksa da je radnik kroz svoj ugovor o radu jasno upoznat sa obavezama i odgovornostima koje preuzima, a dalji izbor da li će se toga pridržavati ili ne je lično njegov.

Sa svojim dragim ljudima ostanite da živite u miru i ljubavi u trenucima odmora, a za posao angažujte profesionalce koji će odgovorno raditi za svoju i dobrobit cele firme.

Ne budite proizvod okolnosti. Budite proizvod svojih odluka

Napoleon Hil

Dve reči koje nedostaju u našem biznis rečniku i jedna koje ima ali joj tu nije mesto_________________

U našem specifičnom podneblju koje već dugo predstavlja zatamnjeni deo sveta, i pravila u poslu često ne koračaju zajedno sa savremenim trendovima. Uočavaju se pomaci, ne možemo reći da ih nema, ali analizirajući poziciju na kojoj smo sada, zaista bi smo morali da požurimo.

Osobe koje se bave privatnim poslom, u svom radu mogu da koriste jedan dragoceni pomagač, a to su odabrane reči, koje će izbalansirati i učvrstiti relaciju izmedju klijenta i preduzetnika.

Možete li da se setite kada Vam je poslednji put majstor došao u kuću  da nešto popravi, i pošto ste rekli o čemu se radi, odgovorio „ ODMAH ću to popraviti.“ Reč ODMAH prosto nije deo vokabulara ni preduzetnika a ni njihovih zaposlenih. Ja lično sam se nekoliko puta susretala sa situacijom u kojoj mi preduzetnik kome sam se obratila za uslugu, mnogo duže objašnjava zašto to što ja želim ne može, nego da razmisli kako to može i da se potrudi da me kao mušteriju zadrži i usluži.

Pokušajte da vam reč ODMAH postane uvodna spona sa klijentom: Odmah ću pogledati kvar…Odmah ću proveriti da li taj artikal imam na stanju… Odmah ću Vam izračunati cenu… Odmah ću Vas ubaciti u prvi slobodan termin… Odmah ću Vam javiti informaciju koja Vas zanima…

Brzo ćete uočiti kako nadobudni klijenti spuštaju gard i razgovor postaje prijatniji i njemu i Vama, a samim tim ćete Vi Vaš posao obavljati bez pritiska i na najbolji mogući način.

Druga reč koja ide kao osnov dobrih odnosa, poštovanja i kulturnih manira ne samo u poslu, već i u životu uopšte, u svakoj zemlji, naciji i religiji, je reč HVALA.

Zahvalnost je svesnost da sve što jesmo, imamo i što ćemo biti ne smemo primati zdravo za gotovo, jer svega toga, već u sledećem trenutku može da ne bude. Neko danas nema novac da kupi hranu, a u Vašu firmu je došao klijent da naruči uslugu koju će da plati. Hvala mu na tome. Neko danas nema posao i očajan je.  Vi imate svoje preduzeće koje dobro radi, ostvaruje dobit i napreduje. Hvala na tome.

Zahvalnost daje dobar osećaj, ulepšava Vam dan i kao moćna sila Vas čini svesno ispunjenima. Navika da se zahvaljujete će Vam izgraditi uzvišen životni stil koji će Vaši klijenti sa uvažavanjem da prepoznaju, poštuju i da  zbog toga uvek budete njihov poslovni izbor.

Ali, dok se trudimo da ove dve dragocene reči uvedemo u posao kao obavezni alat, treća uveliko komotno caruje a tu nikako ne bi smela da bude: IZVINI. Evo zbog čega:

Količina zaradjenog novca je osnovna numerička vrenost koja tačno pokazuje stepen Vaše uspešnosti u poslu. Uspešnost sačinjava mnogo koraka na putu do finala – naplate usluge koju ste izvršili. Kada Vas je neko na tom putu omeo, zadržao, zakasnio ili uradio nešto van dogovora, a što je direktno uticalo na promenu poslovnog rezultata i onda Vam kaže IZVINI i ide dalje, morate znati da je to ceh koji ćete Vi novčano ili na neki drugi način platiti.

U poslu, ( osim u podrazumevajućem dijalogu opšte kulture), reč IZVINI nije dozvoljena. Umesto nje, podrazumeva se da se nadoknadi šteta. Kod nas preduzetnici još uvek ne praktikuju (u najvećoj meri) sastavljanje ugovora koji definišu koje tačno obaveze ima svaka strana i koje troškove snosi u slučaju da odstupi od toga. To je sjajna stvar, u kojoj je sve razjašnjeno i predočeno i taj metod nikada ne daje potrebu za izvinjenjima a ujedno drastično umanjuje broj neprijatnih situacija. Svi su relaksirani i zadovoljni, i dobro paze šta rade :-).

Uvedite i Vi ovo pravilo. Odgovornost je veća, ali kada dobro radite to nije problem. Videćete, ceniće Vas više i klijenti ali i Vaši zaposleni.

Ako želite da ostvarite vredne stvari u svom poslovnom i privatnom životu, onda morate postati vredna osoba kroz lični razvoj

Brajan Trejsi

Kada biznis počinjete od nule____________________________ 

Vrlo često od osoba koje govore o započinjanju privatnog biznisa cujemo rečenicu ’’ Nemam početni kapital pa ne mogu da krenem u posao.’’ Ko je makar malo upućen u ove teme zna da se tu ne radi ni o čemu drugom, vec samo o opravdanju i izgovoru. Za početak privatnog posla Vam je potrebna goruća zelja a ne kapital.

Imati kapital na početku, se mnogo puta u praksi pokazalo kao kontra produktivno, zato što on direktno smanjuje motivaciju. Smisao ’’ kretanja od nule ’’ upravo i jeste da radom dodjete do kapitala, brže ili sporije, do većeg ili manjeg, u zavisnosti od Vaših sposobnosti i angažovanja.

Ali, hajde da razmotrimo da li je ta nula zaista nula?

Sasvim je izvesno da svi mi živimo u nekom prostoru: stanu ili kuci. U tom stanu uvek postoji neki kutak koji niko ne koristi i u koji možemo smestiti nesto (sto, alat, masinu) što nam je potrebno za obavljanje posla. Ako živite u kuci, u njoj možda imate prostoriju, podrum, tavan ili deo dvorišta koji možete preurediti i osposobiti za obavljanje svoje delatnosti.

Znači, poslovni prostor nije nula.

Pametni telefon je aparatić koji ima svako ko zeli da ga ima i ko je želeo da nauči kako se njime rukuje. Da li ste ga kupili za jedan dinar, polovan, nov ili ste ga pozajmili, nema veze, važno je da preko njega možete koristiti internet. A sa internetom ste usli u svet. Besplatno. Na milion načina:

  • Mozete svoj proizvod oglašavati za prodaju preko svih raspoloživih oglasa, platformi, društvenih mreža u Srbiji i inostranstvu,
  • Mozete se učlanjivati u srodne grupe i organizacije preduzetnika zahvaljujuci kojima možete koristiti odredjene benefite u prodaji i plasmanu svojih usluga,
  • Možete čitati na forumima kako se tim istim poslom bave druge firme, kako prevazilaze postojeće izazove i na koji nacin dolaze do potrebnih sredstava,
  • Možete se informisati o načinu dobijanja kredita,
  • Možete tražiti povoljne dobavljače za materijal i alate koji su Vam potrebni
  • Možete se edukovati iz bilo koje oblasti koja Vam je potrebna za unapredjenje poslovanja,
  • Možete konstantno biti obavešteni o napretku delatnosti kojom se bavite
  • Možete svoju firmu oglasiti i predstaviti preko sajta,
  • Možete on line biti u kontaktu sa svojim korisnicima u cilju pružanja što bolje usluge

Sa internetom ste vidljivi, ali i Vi vidite sve što Vas zanima i što možete ukomponovati u razvoj svog posla, bez obzira gde živite, da li je jutro ili veče, radni dan ili vikend i … sve je besplatno.

Pravci preko kojih Vam internet moze pomoći su mnogobrojni, ali trebate uporno istraživati, razmišljati i kreirati svoj put. To zahteva vreme, analiziranje i uklapanje svih detalja u celinu. I to je besplatno.

Sve korisne informacije do kojih dodjete zapisujte u jednoj svesci, jer ako to ne radite, a stalno dalje istrazujete, zaboravljaćete sve ono do čega ste već došli i vrtećete se u krug bez korisnog pomaka.

Pri pokretanju privatnog posla trebate napraviti plan aktivnosti razradjen za svaki dan, nedelju i mesec. Tako ćete održavati kontinuitet, nećete gubiti vreme i bićete skoncentrisani na cilj. Plan aktivnonsti mora biti zapisan jer samo na taj nacin nećete nista zaboraviti ni preskociti. I to je sve besplatno.

Kao sto vidite, ovo su najosnovniji elementi za pocetak. Ta famozna nula je vise izmisljena nego stvarna. Ako imate ideju, gorucu zelju i volju… krenite. Ceo svet je Vas a troskovi su minimalni 🙂

Sjajni poslovni ljudi su poput alhemičara: od problema naprave zlato

Donald Tramp

Registrovati firmu ili ne____________________________ 

Obradujem se svakoj sjajnoj ideji o tome sta neko želi da radi i kako zamišlja svoj novi posao. To su zaista genijalne, dugo smišljane i razradjivane priče koje samo treba oživeti i pokrenuti. Medjutim…neretko se dešava da onog časa kada dodjemo do razgovora o registrovanju firme, nastupa prekid dobrog toka energije i pojavljuje se već poznat strah sa kojim se klijent bori.

 Zbog čega strah? Zato što mnogi ljudi imaju stečena uverenja da su porezi ogromni, da oni to neće moći da plaćaju, da su u neobaveznom poslu komotniji i da sami mogu da odlučuju kojim tokom da im ide posao, da ne žele da imaju veze sa zvanicnim organima itd. Ok. Da pogledamo sada kako zaista stvari stoje:

Na prvom mestu dajte sebi malo vremena da u miru razmislite o dobrim okolnostima koje daje registrovana firma. Ako Vam one nisu poznate, pročitaćete ih  kasnije u ovom tekstu. Ne mojte napamet i lakomisleno odbacivati okolnosti o kojima gotovo nista ne znate. Posavetujte se sa uspesnim osobama koje već vode svoj privatni posao ili se mozete konsultovati sa finansijskim savetnikom.

Drugo… Trebate rastumačiti da li

  1. posao koji pokrećete ima funkciju da bude finansijska dopuna Vašem kućnom budzetu  pa cete ga samim tim obavljati kada imate vremena, bez nekih fiksnih obaveza i ocekivanja, ili
  2. je to posao koji ćete raditi svakog radnog dana sa punim radnim vremenom i celokupnim svojim znanjem, trudom i umećem, a za uzvrat ćete imati finansijsku dobit za zivot Vase porodice ( računi, hrana, garderoba, ostale obaveze).

 U oba slucaja budite sigurni da se zakoni tako brzo razvijaju da ćete sve teze moci da poslujete bez registrovane firme čak i u slucaju da Vam je plan samo dopuna kućnog budzeta. Zašto? Zato što Vam je tada prodaja robe i usluga ogranicena na oglase ili stare kupce i klijente.To su pojedinačni slučajevi koji donose minimalnu, sporu i retku zaradu. Pravna lica (preduzeća) od Vas neće naručivati zato sto oni finansijske transakcije vrše isključivo preko računa, a sa Vama ta opcija nije moguća jer nemate registrovanu firmu.

Morate znati nesto: tržište je prezasićeno, flaere u postanskim sandučićima više niko ne čita, a kada Vi oglašavate proizvod ili uslugu bez registrovane firme pored nekog ko za to isto ima registrovanu firmu, šta mislite, ko je u prednosti? Ta firma je u prednosti zato što ostavlja utisak ozbiljnosti, poštovanja standarda i garancije. Vi ste nepostojeca kategorija koja danas tu jeste, sutra nije. To kupci ne žele.

 Ovo su okolnosti koje Vam jako umanjuju obim posla i vremenom ce Vas dovesti do potpunog gašenja zato što nadjacavaju registrovani.

Kada registrujete firmu, shodno tome kako planirate da radite, mozete odabrati koji Vam model pravnog subjekta odgovara. U tom smislu ce Vam i porezi i doprinosi biti drugacije obracunati. O tome se mozete posavetovati sa knjigovodjom i naći najprikladniji model za Vaše potrebe.

Šta dobijate registracijom preduzeća:

  • Zdravstveno osiguranje za Vas i bračnog partnera ako ga nema ili Vašu decu,
  • Mogućnost ostvarenja penzije kada za to steknete uslove,
  • Mogućnost podizanja raznih kredita preko firme kako za unapredjenje posla tako i za poslovni prostor, potrebne mašine i alate, prevozna sredstva i sl.
  • Mogućnost saradnje sa pravnim licima,
  • Mogućnost učesca na tenderima i ostalim javnim nabavkama,
  • Mogućnost korišcenja raznih povlastica i olakšavajucih okolnosti koje povremeno daju državne institucije
  • Mogućnost saradnje sa inostranstvom
  • Ukoliko obim Vaseg posla zahteva da zaposlite radnike, to mozete regularno uraditi samo ako imate registrovanu firmu

Sasvim sigurno ima jos benefita koje možete koristiti, ovo su samo neki od osnovnih.

Šta se dešava sa mesečnim dažbinama koje plaćate?

 Ako Vam je konstantno fokus na tome kako su one velike, ili imate bojazan da li ćete moći da ih platite i sl., onda ćete sa njima zaista stalno biti u problemu. Medjutim, ako Vam pažnja bude usmerena na kvalitet i povećanje obima posla, korisnike, kupce, marketing, u tom slučaju će plaćanje poreza i doprinosa biti čak jedan podsticajni element koji će ići u red sa svim drugim obavezama koje imate.

I još nešto na kraju… potrudite se da za sve što ne znate dobijete najtačniju moguću informaciju. Tako ćete brže delovati i nećete plaćati greške. Iz grešaka se uvek uči, ali se za njih uvek i plaća. Na ovaj ili onaj način.

Profesionalan savet potrazite od profesionalca a ne od prijatelja

J.Brown

Razlike između uspešnih i običnih ljudi____________________

Ni jedan uspešan čovek se nikada nije požalio na nedostatak prilika… R.W. Emerson

Od uvek je poznato da obični ljudi na uspešne gledaju kao na posebnu vrstu i kao na nešto nedostižno. Nisu oni ni nedostižni ni nedodirljivi, čak su često vrlo jednostavni i suštinski žive iste živote kao i svi drugi ljudi, ali na neki način posebni svakako jesu. Tu posebnost im je izgradio put ka postizanju uspeha koji su vremenom sticali.

Postoje vrlo jasne granice izdvajanja uspešnih od običnih ljudi:

  1. Obični ljudi žive, uspešni ljudi kreiraju svoj život i ništa ne prepuštaju slučaju.
  2. Obični ljudi postavljaju sebi ciljeve oko kojih više razmišljaju da li će ih realizovati od ponedeljaka ili petka nego na koji će ih način ostvariti. Uspešni ljudi detaljno razradjuju vremenski plan aktivnosti sa maksimalnim iskorišćavanjem vremena i raspoloživih potencijala.
  3. Obični ljudi vole da spavaju. Uspešni spavaju šest sati. Možda i manje. Ustaju pre svih.
  4. Obični ljudi stalno imaju probleme o kojima govore. Uspešni te *probleme* vide kao izazove, rešavaju ih i o njima ne govore.
  5. Običnim ljudima su teme za razgovor drugi ljudi. Uspešni ljudi razgovaraju o novim idejama i napretku.
  6. Obični ljudi maštaju o sreći i lepom životu. Uspešni ljudi znaju da samo akcija, rad i trud život čine srećnim i lepim i oni ga sami stvaraju.
  7. Obični ljudi gledaju televiziju, uspešni ljudi čitaju knjige.
  8. Obični ljudi *ubijaju vreme.* Uspesnim ljudima je svaki minut slobodnog vremena dragocen i pažljivo ga troše.
  9. Obični ljudi vole trenutna zadovoljstva. Uspešni hoce dugoročne darove.
  10. Obični ljudi kupuju jeftine stvari. Uspesni daju novac samo za kvalitet.
  11. Obični ljudi se takmiče sa drugima. Uspesni se takmiče sami sa sobom.
  12. Obični ljudi su fleksibilni u odnosu na mnoge životne navike. Uspesni ljudi su vrlo disciplinovani i bez izuzetka se pridrzavaju svih postavljenih ograničenja.
  13. Obični ljudi se sa godinama povlače, postaju umorni i smanjuju broj akcija. Uspešni ljudi rade na sebi, koriste svoja stečena iskustva i znanja i postaju još uspešniji.
  14. Obični ljudi gledaju one koji rade i strepe sta ce da se uradi. Uspesni ljudi rade.
  15. Obični ljudi nisu zainteresovani za nova učenja. Ona ih zamaraju i ne vide smisao u njima. Uspešni ljudi podrazumevaju da treba celog života da uče.
  16. Obični ljudi se bore sa svojim mislima. Uspešni svoje misli organizuju i usmeravaju u željenom pravcu.
  17. Obični ljudi se ustručavaju i pristaju na ono sto im ne odgovara. Uspesni ljudi koriste prednost reči NE kako bi otvorili put svemu onome što je DA.

Genije je jedan posto inspiracije i devedeset devet posto znoja.

Edison

Ako želite da prvi pročitate nove priče, upišite mail i prijavite se.
Kreativna konekcija
Jezici